Viajeros de casa

Colombia amb Cate de Borja Moll

Aquest setembre na Cate de Borja Moll partia cap a Colòmbia per atendre de primera mà les curiositats, tradicions, i tot el que te per oferir aquest país sud-americà.

Us deixem amb la seva experiència colombiana:

DIA 14  - MEDELLIN

Ens presentàvem a l’aeroport de Madrid per sortir direcció Medellín (amb parada/ transbord a Bogotà).

Tot i haver fet 10h per arribar a Colòmbia, el viatge FAMTRIP serveix per conèixer el destí per poder oferir el millor assessorament als nostres clients, així que ja durant el primer dia ens van portar a visitar entre d’altres l’Hotel “Milla de Oro” on hi vam sopar (molt ampli, luxós i molt ben situat).

DIA 15  – MEDELLIN

Medellín és una ciutat de 3 milions 800 mil habitants que es troba en una vall immensa, plena de vegetació on tot hi creix. Tenen metro, el curiós? Que és de fabricació espanyola i que no va per davall terra; i telefèric, o més conegut com “metro cable”.

Vam fer visita a la Comuna 13, el barri dels cartels. El nom és originari en metàfora als ruscs de les abelles, molt gran i aglomerat però amb edificacions petites i molt solapades entre elles. El fet de que no tinguin molt d’espai fa que a l’hora de posar la rentadora hagin de llogar-ne una portàtil, que és transportada per una moto. La poden llogar per a un dia, fer-la servir i la passen a recollir.

Recomanació per seguretat: Fer la visita a aquest barri amb guia local, tot i que s'hi veu molta seguretat policial.

El recorregut panoràmic ens va dur pel Parque de los Pies Descalzos”, una plaça on s’hi troben algunes escultures del gran artista colombià Fernando Botero, qui encara es viu i la guia local ens va comentar que viu a Itàlia, però ve de tant en quant a la seva ciutat natal. Dins aquesta mateixa plaça vam poder visitar el “Palacio Uribe”, antic Palau de la Governació d’Antioquia que actualment és un edifici públic, on s’hi poden visitar 180 obres de Botero. I bé al costat, s’hi troba el Mercado de las pulgas”, un mercat de segona mà on s’hi pot veure de tot. Mercat per a valents.

També vam visitar la “Catedral Metropolitana” i el “Cerro Nutibara”, on hi vam pujar amb autobús. Al seu cim hi ha un poblet paisa, una rèplica d’un típic poble antioquià  del s. XX amb unes vistes a la ciutat espectaculars.